سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وزوز شدید گوش

وزوز گوش  هنوز درمانی ندارد اما درمان هایی که به بسیاری از افراد کمک می کند تا بهتر با این شرایط کنار بیایند ، در دسترس هستند. اکثر پزشکان بسته به شدت  وزوز گوش و مناطقی که زندگی شما بیشترین تأثیر را دارد ، ترکیبی از روش های درمانی زیر را ارائه می دهند.

 

سمعک غالباً برای افرادی که همراه با وزوز گوش دچار کم شنوایی هستند نیز مفید است. استفاده از سمعک تنظیم شده برای کنترل دقیق سطح صدا در خارج ممکن است شنیدن را برای شما آسان کند. هرچه بهتر بشنوید کمتر ممکن است متوجه وزوز گوش خود شوید. برای اطلاعات بیشتر ، سمعک شنوایی اطلاعات NIDCD را مطالعه کنید.

مشاوره به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه با وزوز گوش خود زندگی کنید. اکثر برنامه های مشاوره ای دارای یک م educationalلفه آموزشی برای کمک به شما در درک آنچه در مغز باعث ایجاد وزوز گوش می شود ، هستند. برخی از برنامه های مشاوره ای همچنین به شما کمک می کنند طرز فکر و واکنش به وزوز گوش خود را تغییر دهید. ممکن است بعضی کارها را یاد بگیرید که باید خودتان انجام دهید تا سر و صدا کمتر به چشم بیاید ، به شما کمک کند در طول روز آرامش داشته باشید یا شب بخوابید.

ژنراتورهای پوشیدنی صدا دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که در گوش قرار می گیرند و از صدای نرم و دلپذیری برای پوشاندن وزوز گوش استفاده می کنند. برخی از افراد می خواهند صدای پوشاندن کاملاً وزوز گوششان را بپوشاند ، اما اکثر آنها ترجیح می دهند که مقداری بلندتر از وزوز گوش آنها باشد. صدای پوشاندن می تواند "shhhhhhhhhhhh" ، آهنگ های تصادفی یا موسیقی باشد.

مولد های صوتی رومیزی به عنوان کمکی برای آرامش و خواب استفاده می شوند. در نزدیکی تختخواب خود قرار گرفته اید ، می توانید یک ژنراتور را برای پخش صداهای دلپذیر مانند امواج ، آبشارها ، باران یا صداهای یک شب تابستان برنامه ریزی کنید. اگر وزوز گوش شما خفیف است ، این ممکن است تمام نیاز شما برای کمک به خواب رفتن شما باشد.

تحریک عصبی صوتی یک تکنیک نسبتاً جدید برای افرادی است که وزوز گوش بسیار بلند است یا از بین نمی رود. از دستگاهی به اندازه کف دست و هدفون برای ارائه سیگنال صوتی باند پهن جاسازی شده در موسیقی استفاده می کند. این درمان به تحریک تغییر در مدارهای عصبی مغز کمک می کند ، که در نهایت از حساسیت شما تا وزوز گوش استفاده می کند. ثابت شده است که این دستگاه در کاهش یا از بین بردن وزوز گوش در تعداد قابل توجهی از داوطلبان مطالعه م studyثر است.

از کاشت حلزون گاهی در افرادی که وزوز گوش همراه با کاهش شنوایی شدید دارند استفاده می شود. کاشت حلزون گوش آسیب دیده گوش داخلی را دور زده و سیگنال های الکتریکی ارسال می کند که مستقیماً عصب شنوایی را تحریک می کنند. این دستگاه صداهای بیرونی را به شما ارائه می دهد که به پوشاندن وزوز گوش و تحریک تغییر در مدارهای عصبی کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله کاغذ حلزون NIDCD را مطالعه کنید.

داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب ممکن است برای بهبود روحیه و کمک به خواب توسط پزشک تجویز شود.

سایر داروها ممکن است در داروخانه ها و اینترنت به عنوان داروی جایگزین وزوز گوش موجود باشد ، اما هیچ یک از این داروها

 

https://samakmehrazin.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%b2%d9%88%d8%b2-%da%af%d9%88%d8%b4/